Returer och byten:
Vi hoppas att ni är nöjda med de varor ni beställt via Briosa.se, men ibland kan något kännas fel och här nedan kan ni läsa vad som gäller vid returer och byten.
Vi ber er att kontakta oss, via vår kundtjänst, inom 14 dagar från det att ni fått er vara och berätta för oss vad som är fel. Från dagen ni reklamerat varan så ska den vara hos oss tillhanda inom 14 dagar.

Byten av vara eller storlek:

Maila oss på info@briosa.se eller kontakta oss här och berätta vilken produkt du vill byta och vilken ny vara eller storlek du istället önskar. Detta ska ske inom 14 dagar efter att du mottagit din vara från oss.
Skriv med ditt ordernummer i mailet.
Vi kommer att kontrollera att varan du vill byta till finns i lager, finns den inte i lager så kan vi oftast beställa in den igen och vi meddelar då er det nya leveransdatumet.
Ni får sedan en retursedel på mail som ni kan skriva ut och sätta på den förpackning som varan levererades i eller i en ny likvärdig förpackning/paket.

Vi byter den nya varan kostnadsfritt en gång.

Reklamation vid fel på varan:
Kontakta oss så snart som möjligt om ni upptäcker att det är något fel på varan ni beställt eller på förpackningen. För att vi ska kunna hantera ärendet snabbast möjligt så ber vi er att bifogar ert ordernummer samt bilder på det som är defekt.

Spara den trasiga varan samt allt emballage, även ev. ytterförpackning. Efter kontakt ersätter vi dig med en ny vara, alternativt sätter vi pengarna tillbaks för den skadade produkten.
Vi kommer att kontrollera att varan du vill byta till finns i lager, finns den inte i lager så kan vi oftast beställa in den igen och vi meddelar då er det nya leveransdatumet.

Ni får sedan en retursedel på mail som ni kan skriva ut och sätta på den förpackning som varan levererades i eller i en ny likvärdig förpackning/paket.
Vi byter den nya varan kostnadsfritt.

Ångerrätt:
Du har 14 dagars öppet köp.
För snabb hantering; vänligen uppge ditt ordernummer och vilka produkter du vill returnera.

Tänk på att produkterna inte får användas innan de returneras. Du får gärna prova kläder, på samma varsamma sätt som man gör i en fysisk butik, men varan ska vara i nyskick när den returneras.

Förpackningar och informationslappar som tillhör varan måste finnas kvar.

Ser vi att varan är använd eller att lappar är borttagna/saknas kan ni helt eller delvis förlora inköpsbeloppet. Tex. om ni hanterat varan mer än nödvändigt av vad som krävs för att säkerställa varans egenskaper eller om varan är skadad.

Ni som kunder står för kostnaden på returen tillbaka till oss, det vill säga både kostnaden och transportrisken. Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller efterkrav.
Varorna ska paketeras väl och i den förpackning den kom i eller motsvarande.
Skicka gärna tillbaks varan på ett sätt så det går att spåra dvs. att ni får ett spårningsnummer som går att följa.

Ångerrätten kan inte hävdas genom att låta bli att hämta ut ett paket. Paket som inte löses ut debiteras en hanteringsavgift (300 sek). Ni kan heller inte hävda er ångerrätt genom att inte vara på plats i ert hem när varor levereras direkt dit enligt avtalad tid. I sådana fall debiteras du även en avgift enligt den som speditörsfirman tar ut.

Returen skickas till:
Briosa AB
Målarvägen 2
746 93 Bålsta

Återbetalning:
När vi fått tillbaks varan och godkänt dess skick kommer vi att återbetala dig inom 14 dagar. Detta görs med den betalningsmetod ni betalat med.

Vi följer distansavtalslagen enligt Konsumentverkets bestämmelser om försäljning via e-handel - läs mer om distansavtalslagen hos konsumentverket.se