Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
Briosa AB
Målarvägen 2
746 93 Bålsta
Sverige
Organisationsnummer: 559163-8761
Momsregistreringsnummer: SE559163876101
Telefonnummer: 08-40881132
E-postadress: info@briosa.se
Swish: 123 574 98 90
Bankgiro: 536-3361
För att göra en beställning måste du ange leveransadress och kontaktuppgifter (t.ex. telefonnummer och e-postadress). Beställningen är inte gjord förrän du klickar på “Skicka beställning” i kassan.
Betalning & priser
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms. Priserna anges i svenska kronor.
Eventuella kampanjer och rabatter kan ej kombineras med varandra.
Vi erbjuder följande betalsätt:
Klarnas betalningsalternativ:
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:
● Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
● Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.
För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy.
Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.
Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.
Mondido payments - accepterar kortbetalningar som Visa, Mastercard (Dankort för betalningar från Danmark) och Swish. Har du frågor kring din betalning med Mondido payments kontakta oss här: Kontakta oss
Swish: En betalning kan även ske via swish till 123 574 98 90 meddela oss så snart ni swishat så skickas ett kvitto till er via mail eller sms (uppge därför hur du önskar få ditt kvitto)
Vi packar och skickar era varor inom 1-2 arbetsdagar och därefter är det en leveranstid på 1-3 vardagar inom Sverige. Har ni beställt en vara som vi inte har i lager så kan leveranstiden bli längre, vi meddelar er alltid den ungefärliga nya leveranstiden.
Vi erbjuder följande leveransmetod:
Dina varor levereras till närmsta PostNord-ombud eller till din dörr. Med i aviseringen från oss får du både paketets sändningsnummer samt ditt ordernummer och du kan på så sätt följa paketet via den länk som skickas till dig på mail eller via: www.postnord.se
Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt.
Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning.
Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Vissa kläder från varumärket Daily Sports har vi inte i vårt lager utan kommer att skickas direkt från Daily Sports lager till er. Har ni några frågor kring er leverans eller om något paket är försenat så är ni välkomna att kontakta oss på info@briosa.se så kan vi hjälpa er.
Vissa av de produkter vi säljer från varumärket Röhnisch kan komma att skickas från Röhnisch lager. Har ni några frågor kring er leverans eller om något paket är försenat så är ni välkomna att kontakta oss på info@briosa.se så kan vi hjälpa er.
Även om leveransen kommer direkt från leverantören så ska ni kontakta Briosa.se vid eventuella returer /byten eller frågor kring beställningen.
Naturligtvis kan ni returnera en vara och vi hjälper er gärna, läs hur ni går tillväga under: Returer & Byten
Alla returer ska returneras till
Briosa AB
Målarvägen 2
746 93 Bålsta
Detta gäller även om de skickats direkt från leverantören.
Alla rabatter som visas på Briosa.se eller tillhörande sociala medier är de priser som gäller och rabatterna kan inte kombineras med andra rabatter, kampanjer eller presentkort.
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Vi samlar endast uppgifter (med uppgifter menas namn, adress, telefonnummer samt e-post adress) kring ert köp på Briosa.se för den tid som det krävs för att genomföra ett köp.
Vi ger inte ut dina uppgifter till någon tredje part förutom för leverans och betalningen som sköts av Klarna och Mondido.
För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalsätt behöver vi dela vissa av dina personuppgifter till Klarna, så som kontakt- och orderinformation, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder och för att skräddarsy betalsätten åt dig.
Mer information om Klarna kan du hitta här. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.
Har du anmält dig till vårt nyhetsbrev så har du även gett ditt godkänannde till att vi kan kontakta dig via mailutskick, vill du inte längre få nyhetsbrev av oss så går det bra att avanmäla direkt i nyhetsbrevet eller kontakta oss här så ta vi bort dig.
Du har enligt dataskyddslagen rätt att ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.
Kontakta oss i så fall här.
Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.